Na etykiecie cenowej oprócz ceny powinno znaleźć się jeszcze kilka innych ważnych elementów. Tutaj przypomnimy, o czym należy pamiętać, nadając konkretnym produktom cenę. Przy nadawaniu cen nie możemy wprowadzać klientów w błąd. Warto również zadbać o zastosowanie cenówek z plexi. Sprawdź nasze wskazówki.

Najważniejsze składowe etykiety cenowej

W sprzedaży detalicznej towar powinien być oznaczony w taki sposób, aby jego cena była widoczna i nie budziła żadnych wątpliwości. Jest to szczególnie ważne w supermarketech, gdzie mamy ogromną ilość produktów i zróżnicowanie cenowe. Na etykiecie cenowej oprócz ceny, powinna znaleźć się nazwa producenta, a także inne informacje pozwalające na identyfikację danego produktu. Ceny powinny być aktualne na towarze, a także w miejscu ich ekspozycji, np. w gablotach z plexi, czy witrynach. Kiedy cena dotyczy jednego rodzaju produktu, ale jest on wystawiony w większej ilości, wtedy wystarczy umieszczenie ceny w jednym miejscu (tak jak w supermarketach pod lub nad produktem).

Półka z plexi na telefon w WarszawieW przypadku promocji ważne jest również umieszczenie informacji o dacie od kiedy, do kiedy obowiązują nowe ceny. Na etykiecie z promocją powinna znaleźć się przekreślona poprzednia cena i czytelna cena z rabatem. W przypadku, gdy etykieta nie posiada takich danych, w tym momencie dochodzi do łamania przepisów. Cena musi być widoczna i wyraźna. Jeżeli sklep oferuje towary dostępne na zapleczu, konieczne jest utworzenie zestawienia w formie ogólnodostępnego cennika. Jeżeli sprzedający nie dostosuje się do jasno określonych zasad znakowania cen, można narazić się na wysokie kary finansowe nakładane przez inspekcje handlowe.

Trzymaj się zasad

Podając cenę zawsze należy informować o cenie brutto. Nie wolno podawać zaniżonych cen bez uwzględnienia podatku, a następnie doliczać go dopiero przy kasie. W sytuacji, kiedy cena na metce jest niższa, niż przy kasie, wtedy klient ma prawo do zakupu produktu po niższej cenie znajdującej się na etykiecie. W przypadku miejsc usługowych typu: gabinety stomatologiczne, restauracje, salony fryzjerskie, itp. cennik musi znajdować się w widocznym miejscu. Przedstawione koszty usługi muszą zawierać konkretny rodzaj pracy i jej zakres. Cenniki w lokalach usługowych takich jak restauracje, warto umieszczać zaraz przy wejściu. W cennikach powinny być umieszczone dokładne informacje dotyczące nazwy dania, a także ogólnych składników.

Sposób na wytrzymałe cenówki

Bardzo dobrze sprawdzą się tutaj cenówki z plexi. Są przezroczyste, odporne na uszkodzenia, wytrzymałe. Tego rodzaju cenówki są stosowane w restauracjach, pubach, sklepach branżowych, a także firmowych. Warto tutaj zapoznać się z ofertą producenta zawieszek cenowych z plexi JAVIS. W naszym asortymencie znajdują się cenówki z praktycznymi przyssawkami, specjalnymi uchwytami oraz zwykłe cenówki na podstawce. Dostosowujemy się do wymagań klienta. Oferujemy duży wybór asortymentu oraz ciekawe wzornictwo.

Przestrzeganie obowiązków sprzedawców sprawdza Inspekcja Handlowa. Przed wprowadzeniem konkretnych cen warto zapoznać się z najnowszymi ustawami Inspekcji Handlowej, a dane kontaktowe do wojewódzkich inspektoratów znajdziemy na UOKiK. A do ich wyeksponowania polecamy zastosowanie cenówek z pleksi.