Prawidłowa ekspozycja towaru w sklepie stacjonarnym, salonie, czy biurze to przepustka do zwiększenia zainteresowania produktem i jego sprzedaży. Tylko trzeba wiedzieć, jak to zrobić, aby zachęcić klienta do zapoznania się z naszą ofertą. Sprawdźcie jaką funkcję pełnią tutaj expozytory z plexi.

Najważniejsze zasady Merchandisingu

Merchandising to zbiór zasad mówiących o tym, jak ustawić towar i wyeksponować materiały reklamowe, aby uzyskać większą sprzedaż. Na cały merchandising składają się nie tylko produkty na sprzedaż, ale również strefa zewnętrzna sklepu, czyli: witryny, ekspozycje przed sklepem, czy wystawy. Tutaj ważną rolę odgrywa rozplanowanie zagospodarowania powierzchni podłogi pod określenie grupy produktów, a także ekspozycja towarów poza półkami, czyli w miejscach paletowych, na końcówkach regałów itp. W tym przypadku brana jest również pod uwagę lokalizacja i ogólna ilość materiałów reklamowych.

Najważniejsza harmonia

Harmonia, ład i porządek wewnątrz sklepu to połowa sukcesu. Kiedy klient wchodzi do takiego sklepu, czuje się doceniony, widzi, że w tym miejscu dba się o jego komfort i wygodę. Najczęściej brak harmonii znajdziemy w butikach, gdzie różnorodne wieszaki i brak uporządkowania towaru powoduje, że nie chce nam się po tym pomieszczeniu chodzić i przeglądać towaru. Aby uniknąć sytuacji zniechęcających klientów do przebywania w sklepie, czy butiku zadbajmy o porządek, a także segregację towaru, która wprowadzi większą przejrzystość asortymentu.

Ważna wysokość ekspozycji

Ekspozytor prosty do sklepu w BiałymstokuW przypadku umieszczania produktów np. na ekspozytorach z plexi, towar w nich zawarty powinien być na wysokości wzroku klienta. Ta zasada jest stosowana najczęściej przy produktach najdroższych, nowości i produktów cieszących się w ostatnim czasie największą popularnością. Zazwyczaj, największe prawdopodobieństwo sprzedaży mają produkty umieszczone nad podłogą na wysokości pomiędzy 1,2 a 1,6 m. Zasada ta nie obowiązuje przy produktach przeznaczonych dla najmłodszych, produkty skierowane dla nich, powinny być na wysokości około 130 cm nad powierzchnią podłogi.

Każdy towar ma swoje miejsce

W sztuce ekspozycji towaru ważny jest również podział na strefy, produkty tańsze umieszczamy w zakamarkach, ponieważ klient będzie ich szukał, przez co spędzi więcej czasu w sklepie. Produkty droższe umieszczamy w miejscach najbardziej widocznych, będą się cieszyć zainteresowaniem osób, którym zależy na jak najszybszym zrobieniu zakupów.

Przemyślane rozstawienie towaru na półkach

Klient w sklepie przegląda regały najczęściej od góry na dół oraz od prawej strony do lewej. Zawsze w poszukiwaniu produktów zaczynają od góry i stopniowo schodzą w dół. Jeśli chcemy zarobić na konkretnym towarze jak najwięcej, umieśćmy go na górnych częściach regału po prawej stronie. Ważne jest również rozmieszczenie gabarytowe towarów. Produkty w mniejszych opakowaniach stawiamy u góry, gabaryty towarów powinny się zwiększać wraz z obniżaniem wzroku. Przeciwna zasada jest w przypadku produktów dla dzieci, te powinny znajdować się jak najniżej, aby dzieci mogły je zauważyć.

Ekspozytory z plexi

Sprawdzają się zarówno w rozmieszczeniu towaru w sklepie, jego estetycznej ekspozycji oraz w strategii reklamowej, jak i wizerunkowej. Sprawdzą się nie tylko w sklepach spożywczych, czy przemysłowych, ale również świetnie spełniają swoje zadanie w siedzibach firm, czy biurach.

Tutaj przedstawiliśmy tylko kilka najważniejszych elementów ekspozycji towarów w sklepie i firmach. Merchandising to rozwinięta dziedzina sprzedaży zawiera wiele sztuczek i trików, które warto znać, aby wspomóc sprzedaż w sklepie lub salonie stacjonarnym. Zapraszamy do sprawdzenia oferty firmy Javis oferującej expozytory z plexi, cenniki i wiele innych, ciekawych rozwiązań.